Ingen behöver läsa

Jag är inte en sådan person som i normala fall håller tyst när jag blir trampad på tårna och när människor hävdar någonting som är fel. Dock har jag gjort det misstaget under en lång tid nu och fått lida av det mer och mer.  Därför tänker jag, på kanske inte det bästa stället, berätta för omgivningen vad som egentligen hände.

  

Jag och Christian var tillsammans i 1,5 år. (Innan dess räknas inte, då vårt förhållande var mer en öppen relation. Vi gjorde slut, blev tillsammans, gjorde slut osv.) Under den tiden på 1,5 år har jag ALDRIG varit otrogen mot honom, och det skulle heller aldrig ha fallit mig in. Jag skulle heller aldrig påstå det här om det inte var sant, för det skulle både vara pinsamt för mig själv och för andra. Att vara otrogen mot sin pojkvän är någonting jag ser som en sjuk handling, och så länge man påstår sig älska någon så ska man inte vara det. Däremot kan jag inte göra mig ansvarig för vad folk säger vad de tror att jag gjort, och jag kan inte heller göra mig ansvarig till att pojkvänner är otrogna mot sina flickvänner.

  

Jag har under min och Christians tid tillsammans fått höra de mest konstiga saker. Bland annat har jag varit kär i en kille jag säkert inte träffat på två år, jag har pratat med de flesta killar i detta lilla samhälle och jag har även flirtat hejvilt. Jag har varit en riktig slyna rent utsagt. Dock är det här bagateller och någonting som jag har skakat av mig rätt lätt.

Men när "alla" har påstått att jag varit otrogen med Patrik under 1,5 års tid blir jag ledsen. Jag har aldrig haft den relationen till Patrik och kommer aldrig att ha. Vi har träffats i större sällskap och vi har pratat väldigt ytligt, men mer än så har det aldrig varit..

Vad han sedan säger/har sagt till mig, och vad alla andra säger om det, kan jag inte påverka.

  

Jag och Christian har idag en väldigt dålig kontakt och vi pratar nästintill inte med varandra alls. Det är synd att era åsikter och idéer kan påverka honom så mycket.

Notering: Detta är inte skrivet för att jag ska få medlidande, slicka röv på Patrik så att hans nuvarande eller dåvarande förhållande löser sig, eller för att jag ska framstå som en god människa.
Jag vill bara förmedla sanningen. Så Jessica, där har du ditt svar på varför jag skriver detta nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0