att blogga

Enligt Wikipedias definition av ordet blogg så är det en blogg jag skriver, och jag har faktiskt inget emot det. Att vara en bloggare ger mig rätten att låtsas utan att någonsin bli anklagad av andra än dem som låtsas lika mycket som jag.


Bloggen är den ärligaste falskheten som finns. Bloggen är en påhittad sanning i dess renaste form. Just för att det egentligen inte förväntas att en blogg ska vara trovärdig, åsikterna behöver inte stödjas av fakta. Längre än så har vi inte kommit, det märker jag nu när jag skriver följande:
att läsa bloggar är att leta efter diamanter i gigantiska jävla högar med bajs, för nästan alla bloggare är skoningslöst ointressanta nästan-dyslektiker.


Ni ser ju. Mitt enda försvar är att det är dom som är majoriteten, inte vi. Egentligen handlar det bara om att inte ta allt på för stort allvar. Inspiration och behärskning är varandras fiender. Bloggen är Paris Hiltons hund som skriver en självbiografi. Och jag måste älska det.

image117


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0