tygskor

Jag såg det som en uppenbarelse. Sittandes med likadana skor i fyra olika färger var inte det lättaste. När det sedan kom förbi en tysk gubbe som stannade och sa att dem rosa var alldeles för skrikiga och passade mig inte höjde jag på ögonbrynet. - Jaa, kanske det sa jag tveksamt. Men han lyckades övertyga mig där jag satt och poserade med dem. Ja, dem var för skrikiga. - Vad tycker du om dem svarta då frågade jag nyfiket (den här gubben verkade ju veta vad han snackade om, trots att han förmodligen var en aning packad) Nej sa han bestämt, inte dem svarta. Jag var redan för svart och ett par svarta skor skulle bara smälta in. Istället pekade han på dem beiga. Dem var absolut snyggast till mig, skulle passa mig perfekt till mina ben som han sa(?) Jag testade skorna, och visst.. dem var snyggast. Jag sken upp och bestämde mig genast för att ta dem. Dessutom tyckte han mina skor som jag köpte igår var snygga.


Min poäng: Ha inga fördomar om små gamla gubbar som kommer fram och snackar tyska blandat med engelska. Dem kan nämligen också prata svenska! Dessutom kan dem hjälpa med att välja skor (trots att dem själva inte har värdens mest hippaste skor)

För övrigt: Vårkänslor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0