pappa

Kommer ut från duschen. Där står pappa och stampar. Det är bråttom. Han ska in i duschen, samtidigt som han behöver hjälp. Han ska ta sig till Västerhaninge, kommunalt! Mina vänner, ni ska veta att det här aldrig har hänt förut. Min pappa åka kommunalt, ensam! Mamma jobbar och är inte hemma. Inom loppet av en kvart hann jag springa runt och kolla bussar, fixa en sms-biljett och skälla ut han för att han är så korkad som kommer på det här en halvtimma innan han ska vara i VH, samtidigt som jag har en handduk runt kroppen och ett hår som droppar. Förklarar tydligt för honom att han ska visa sitt sms för chauffören och berättar vilken tid bussen går. -Tjooho, hojtar han.. - Vad duktig du är. Jag muttrar och går därifrån. Han ska till Solvalla med farfar idag, så hans humör var det inget fel på. Den stora frågan är hur det kommer gå för han att ta sig till Västerhaninge. Han gick precis, halleluja säger jag bara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0