Nu

Dag :19 december.
Tid: 16:06

För exakt ett år sedan satt jag här, på den här stolen, hemma i köket och funderade på vad jag ville göra med mitt liv.
För exakt ett år sedan hade jag en överlycklig vän som var helt förtrollad av en magiker. Han kastade gnistor omkring sig och hon fick dom på sig.
För exakt ett år sedan träffade jag min pappa som vilken vanlig människa som helst.
För exakt ett år sedan bestämde jag mig för att bli din klasskamrat Frida,
och för exakt ett år sedan visste jag att det kunde vara ett av de bästa valen i mitt liv. 

Exakt nu vet jag vad jag ska göra med mitt liv.
Exakt nu vet jag att även magiker kan vara svin. Jag ångrar mig djupt att jag lät dig förtrollas.
Exakt nu vet jag, och har jag insett, att jag har träffat min pappa tre gånger det här året.
Exakt nu vet jag, med största vetskap, att det är bland de bästa valen jag gjort i hela mitt liv. Att välja att bli din klasskamrat, samtidigt som jag är så mycket annat för dig, är stort.
Du är någonting utöver det extra.


Kommentarer
Postat av: :O

förstår inte men det där var säkert fint :)

2007-12-19 @ 16:36:58
Postat av: emma

ååh sötnos :)

2007-12-19 @ 18:40:04
URL: http://knoey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0