en svordom

Jag hatar mig själv för att jag sätter mig i vissa situationer. Som nu till exempel, det är jullov och tre dagar kvar till julafton och jag sitter och skriver på ett svenskaarbete. Och varför gör jag det kan man jag undra sig. Jo det beror på att jag inte har hunnit göra det i skolan, eftersom jag har haft massa andra skitprov och arbeten som ska ha varit färdigt. Skit som alltid ska vara perfekt. Det är därför det blir som det blir. Det finns ingen tid för perfekta arbeten eller felfria prov. Alltid så höga krav när det gäller skolan vilket leder till en jäkla prestationsångest eller besvikelse om det inte blir så bra som jag vill att det ska bli. Det är väl en strävan som jag har om något, vad vet jag inte.



image42
Visst är det likt Julia?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0